http://www.managertoday.com.tw/?mod=locality&func=view&id=1193


26. compared with ( in comparison with ) 與~相比
His performance is not bad compared with his co-workers in the same department. 
和同部門同事相比,他的績效算不錯。

27. by the way 順便提起
By the say, thanks for elping us arrange the meeting. 
順便提起,謝謝你幫我安排這個會議。

28. to my knowledge 據我理解
To my knowledge, there are still some problems with the new system. 
據我理解,這個新系統還有一些問題。

29. actually ( as a matter of fact, in fact ) 事實上
Actually, O've never been there before. 
事實上,我從未到過那兒。

30. to tell you the truth ( frabkly speaking ) 坦白說
To tell you the truth, I have no idea about it. 坦白說,我不知道。



內容由《利用上班,學好英文》(楊偉凱著,商周出版)提供。 
作者楊偉凱,沒有出國喝過洋墨水,卻能在外商圈中過關斬將,曾任匯豐銀行信託投資分處資深副總裁
arrow
arrow
    全站熱搜

    jane12012000 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()